Riadhah Untuk Semua

Riadhah Untuk Semua

Program Makan Buah T.E.M

Program Makan Buah T.E.M

Tazkirah Padang

Tazkirah Padang

Ziarah Mesra PPUM

Ziarah Mesra PPUM

JOM! Mahasiswa hindari maksiat.

Wednesday, February 17, 2010

Indahnya Islam... Bagaiman ingin melihat dan mengenal keindahan Islam tanpa mengamalkannya dahulu secara menyeluruh?

Seorang mahasiswi merungut...
saya tidak percaya sama sekali kepada Allah kerana dahulunya saya menunaikan segala ibadah solat, puasa dan sebagainya namun doa saya tidak pula dimakbulkan. Kenapa Allah tidak mendengar permintaan saya jika benar Dia MAHA MENDENGAR, MAHA PENYAYANG dan sebagainya?

Seorang kawannya pula mencelah...
Saya tidak berasa ingin bertaubat atas maksiat zina yang pernah saya lakukan.. kerana saya tahu maksiat tu akan saya lakukan lagi...

Anda lihat bagaimana fenomena ini berlaku secara meluas dalam masyarakat kita khususnya dikampus. Secara tidak sedar, kita telah menolak hukum dan ketetapan Allah swt ke atas diri kita yang lemah ini. Allah itu Maha Mendengar dan Maha Memakbulkan doa hambaNya, di saat seorang hambaNya berdoa, tiada satu doa pun yang tidak didengariNya namun kerana kasih-sayang Allah swt ada doa yang tidak bisa dimakbulkan seawalnya kerana sifatNya yang MAHA MENGETAHUI akan segala ketetapan yang akan berlaku nanti... Manfaatnya lebih jelas.. Sebagai individu Muslim, adalah menjadi kewajipan ke atas kita mengenal, mendalami dan berpegang secara penuh syariat yang telah menjadi penetapan oleh Allah swt.

Oleh kerana itu, TEAM ELIT MUSLIM mengajak mahasiswa untuk bersama-sama kenal.faham dan berpegang dengan hukum Allah. Bantulah rakan-rakan mahasiswa untuk kembali kepada Islam yang sebenar.

kerana...
KITA ADALAH AGEN ISLAM~
KITA ADALAH DAIE~

Mahasiswa bebas maksiat.
Salam perjuangan! ^_^

0 comments:

Post a Comment